Zaujal ma dnešný titulok článku na Žive.sk: "Najväčším internetovým kníhkupectvom na Slovensku je Martinus.sk". A tak som sa ho rozhodol prečítač. Škoda, že som si neprečítal pred tým perex. Aj keď ide o inzertný PR článok, tvrdiť, že najväčším internetovým kníhkupectvom na Slovensku je Martinus.sk na základe výsledkov auditu návštevnosti internetových stránok iAudit, v ktorom martinus.sk zaznamenal za september 2005 vyše 34 000 unikátnych návštevníkov je nehorázne klamstvo, zavádzanie a maximálna volovina.
Pojem najväčšie kníhkupectvo u mňa vytvára predovšetkým asociáciu k veľkosti ponúkaného sortimentu, v krajnom prípade, ešte najväčšiemu objemu predajnosti kníh. Ale tvrdiť, že najväčšie internetové kníhkupectvo na Slovensku je firma, ktorá má za jeden mesiac najnavštevovanejšie stránky, je maximálne strápnenie sa človeka, ktorý písal tento PR článok.
Ak mám kanceláriu 5x5 m teda 25m2 a v nej jeden počítač, telefón a fax, zároveň prenajatý priestor na nejakom hostingovom serveri a tam umiestnený internetový shop, v ktorom ponúkam 5 bestsellerov, ktoré práve letia, predávam ich oproti konkurencii o cca 10 Sk drahšie, ale vďaka SEO mám dobrý rating na Google, teda ku mne lezú ľudia hľadajúci tieto bestsellery, aj keď si ich väčšina nekúpi, môžem získať najväčšiu návštevnosť na Slovensku za daný mesiac a vyhlásiť, že som najväčšie internetové kníhkupectvo na Slovensku.
Isto mi dáte mi za pravdu, že je to riadna blbosť a teda aj vyhlásenie pána Jozefa Santusa, resp. niekoho, kto za neho písal článok je zavádzajúce a klamlivé a teda porušuje minimálne v jednom bode Obchodný zákonník SR.
PS: Nepatrím k jeho konkurentom, knihu som si cez internet (priznám sa) zatiaľ nekupoval a teda nemám na zozname kníhkupectiev žiadnu firmu, ktorú by som uprednosňoval. V tejto veci si zatiaľ vystačím so zásobami kamarátov a knižnice.
Komentáre
ja osobne...
ale ...
hm
mám iný názor
Najradšej chodím do kníhkupectva, kde ju môžem mať aj v ruke, ale nepopieram, dávať knihy o 10 sk drahšie a zároveň to využívať kvôli ,,ratingu,, linku,.....to je veľmi, veľmi mazané:-))
A zei má ďalších 100 bodov za ten dôkaz:-))
Ja knigy nakupujem
Bude to asi tým, že som specialista a špeciálky ako je fantasy/scifi a teologicko-historické veci v miestnom knihkupectve čí Hypershope veľmi nezoženiem. Keby ešte urobili to, že by sa dala prečítať prvá kapitola knihy online, nebolo by im, čo vyčíať. Že zavádzajú o svojej popularite? Každý kto (sa) chce predať musí trochu preháňať a mlžiť inak si ho nevšimnú.
A čo sa týka internetových knihkupectiev na Slovensku ich imho dobrych nie je viac ako prstov na jednej ruke (a to by museli byť Alfove prsty, aby som nepreháňal) IMHO sa vo všeonecnosti veľa nečíta a knihkupectvá živoria. Žijú kancelárskych potrieb, učrbníc a sem tam nejakej ezoteriky, asom v mojom okolí to tak je.
Martinus je OK
Čo sa týka "najväčšieho" kníhkupectva, mne to ani nedošlo.. veď v článku neskôr píšu, že podľa návštevnosti.. keby napísali "najväčší podľa návštevnosti" tak by to bolo možno najlepšie, ale ja sa necítim nijako podvedený :). Inak ponuku má väčšiu na Slovensku tuším iba Dunaj. Ale po mojich skúsenostiach s Dunajom by mohli mať 100x väčšiu ponuku, aj tak by som išiel hocikde inde..
2 Petri
Ako som uz pisal, mne je jedno ci je clanok o Martinuse, Dunaji, ci Amazone. Ide o to, ze na portali, ktory je viac menej odborny, titulka a perex vyznievaju ako fraska, resp. ako zavadzanie. A to mi vadi. Nehovoriac o tom, ze z hladiska pojmov nemozno davat do kopy navstevnost za <b>jeden mesiac</b> ako kriterium k pojmu velkost. To je ako keby Google povedal, ze su najvacsou firmou na svete, lebo maju najvacsiu navstevnost stranok na svete.
Ci je Martinus ako predajca spolahlivy, nech rozhodnu ich klienti, podla reakcii niektorych ludi tuna, su s nim na rozdiel od konkurencie ludia asi spokojnejsi, ale najvacsi na zaklade merania navstevnosti za jeden mesiac urcite nie su!!!
Prečo majú tak veľkú návštevnosť?
knihy